Zgodnie z art.28aa ustawy  z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.)   Burmistrz Kałuszyna  do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej w Kałuszynie Raport o stanie Gminy Kałuszyn.

Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów,  strategii oraz uchwał rady gminy.

Rada Miejska  rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest  uchwała Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi.

Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie Gminy przeprowadza się  debatę.

Sesja, na której zostanie przedstawiony raport o stanie Gminy Kałuszyn za 2024 rok odbędzie się  17 czerwca 2025 r. o godz. 9.00 w sali konferencyjnej  Urzędu Miejskiego w Kałuszynie.

W debacie nad Raportem o stanie Gminy  głos mogą  zabierać mieszkańcy gminy.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć pisemne zgłoszenie  do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kałuszynie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.

Zgłoszenia należy  złożyć  w Urzędzie Miejskim w Kałuszynie  ul. Pocztowa 1 najpóźniej do dnia  16 czerwca 2025 r.

Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.

Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymanych przez Przewodniczącego Rady zgłoszeń.

  

 

Do pobrania: Raport o stanie Gminy Kałuszyn za 2024 rok